בנט: "אנחנו הימין האמיתי; סמוטריץ' מוכרח להתאחד עם 'עצמה יהודית'"

אסתי פלד No Comments on בנט: "אנחנו הימין האמיתי; סמוטריץ' מוכרח להתאחד עם 'עצמה יהודית'"

שר החינוך ויו"ר "הימין החדש" טוען כי "גנץ מוקף באנשי "העבודה" וזה בסדר, אין צורך להתחבא" | על סמוטריץ': "היו שראו בו קיצוני ועכשיו יצביעו ל'ימין החדש'; הוא מוכרח להתאחד" | וגם, איך לדעתו צריך להתייחס "תכנית המאה" של טראמפ?

בנט צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר "הימין החדש" נפתלי בנט שוחח עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית". "הימין החש זה הימין האמיתי", הוא אמר והוסיף, "הוא לא מוותר על הארץ שלנו, לא מוסר שטחים ולא משחרר מחבלים ומצד שני מאחד את המגזרים. איילת שקד ואני שנדמה לי שאננו נחשבים לפוליטיקאים הכי אפקטיביים היום, כל אחד בתחומו. מה שמייחד אותנו זה שאנחנו יכולים לעשות מהפכות בנושאים שאנחנו מאמינים בו שזה מדינה יהודית מאד, שורשית, מסורתית, ימנית וחזקה. מה ששקד עשתה במערכת המשפט ואני את המהפכה נגד המדינה הפלסטינית ונגד החינוך – אנחנו רוצים להעלות קומה אחת למעלה ואנחנו יוצאים לדרך".

על ההבדל בינו לבין הליכוד אמר: "יש הבדלים בינינו לליכוד. אנחנו לא מוסרים סנטימטר של אדמה לערבים. המפלגה ההשניה (הליכוד) עשתה את זה הרבה פעמים בחברון ואם זה ההתנתקות ו"בר אילן" ומדינה פלסטינית. אנחנו פעם ראשונה לא רק שלא שחררנו מחבלים אלא החזרנו מחבלים לכלא. בקדנציה אחת חוללנו מהפכה".

בנוגע למצב שיהיה אחרי הבחירות מבחינת המערכת הפוליטית אמר בנט: "השאלה לא האם נתניהו יהיה בראשות הממשלה אלא מי יהיה לצדו. גנץ או לפיד או שקד ובנט. כשהוא יכול הוא מכניס שמאל. הוא נתן את המשפטים ללבני, נתן את הביטחון לברק וגם בקדנציה הזו הוא רצה להכניס את המחנה הציוני".

לדבריו: "כשהקמנו את הימין החדש הגדלנו את הגוש ל-63 מנדטים. כל עוד הייתי בבית היהודי, עצמה לישראל לא הסכימו להצביע לי כי לא נחשבתי מספיק דתי בעיניהם. ואנשים שראו בסמוטריץ' קיצוני לא הצביעו לנו. עכשיו הם מצביעים לנו. חיוני שסמוטריץ' יתאחד עם עצמה לישראל".

לאן שואפים? "אנחנו חותרים להנהגה. לא עכשיו, לאחר נתניהו, אנחנו רוצים להנהיג את מדינת ישראל. אנחנו בונים על המפלגה שתהיה בהנהגה הלאומית. אני חושב שנתניהו עושה דברים טובים למדינת ישראל. אני מאחל לו את כל הטוב שבעולם".

באשר לדעותיו של גנץ אמר: "הייתי בקבינטים במשך שנים רבות אתו ועם בוגי. בצוק איתן כפי שפורסם בדו"ח ועדת החקירה, בוגי וגנץ עמדו מולי כשדרשתי להרוס את המנהרות ובלמו. חמאס השתמשו במנהרות ורצחו חיילי צה"ל. זו תפיסה שהיא לא חותרת להכרעה אלא לעבור את היום בשלום ולנתק מגע מהאויב. גנץ לא צריך להתבייש מזה, אלא עמדותיו, אנשיו הם אנשי המערך, מפלגת העבודה, וזה בסדר גמור. זה שמאל ציוני. הוא לא צריך להתחבא".

"אני ימין אסלי שלא מבולבל ולא מוסר את האדמה שלי לאויב. שנינו יודעים שמיד אחרי הבחירות תגיע תכנית המאה של טראמפ להקמת מדינה פלסטינית על 90% מהשטח וצריך שיהיה מישהו שיגיד 'לא, לא'", אמר בנט.

בנוגע לשאלות 'דת ומדינה', אמר בנט: "יש לנו זהות ברורה. הקו שלנו בהקשר של דת ומדינה הוא שאי אפשר בחקיקה להחליט בנושאים הללו. כשאין הידברות לא מגיעים לשום דבר".



0 תגובות